کانال تلگرام سایت بیستایی
مترجم قدرتمند متون انگلیسی

هفت اشتباه مضر معمول ما در طول روز

ارسال شده در ۲۱ام بهمن ۱۳۹۳ با موضوع مطالب کاربردی

هفت اشتباه مضر معمول ما در طول روز

هفت اشتباه مضر معمول ما در طول روز
برخی از عادت ها و رفتارهای ما آنقدر تکرار می شوند که به نوعی به یک عادت در زندگی ما تبدیل می شوند، عادت های بدی که سلامتی ما را تهدید می کند.
در این مطلب ۷ اشتباه رایج که حتی شاید ندانید مرتکب آن می شوید را بررسی می کنیم.

آب کافی ننوشیدن
ما بطور مداوم در مورد فواید آب شنیده ایم (اهمیت آب و مقدار آب مورد نیاز بدن) اما واقعا چند نفر از ما به اندازه کافی آب می نوشد؟ همراه بودن با منبع حیاتی که هر زندگی به آن نیازمند است، می تواند به انرژی عضلات، جوان سازی، احیای پوست و کاهش وزن کمک کند. همچنین به دفع آب توسط کلیه ها و بهبود عملکرد منظم روده ها کمک می کند. به طور کلی نوشیدن بیشتر آب باعث احساس شادابی و تازگی و خستگی کمتر می شود؛ پس آب بنوشید.
تنش و اضطراب
برای بسیاری از آدم ها با وجود اینکه در عضلاتشان اضطراب دارند اما توجهی به آن نمی کنند اما بعد از یک دوره پر از استرس با گذشت زمان می تواند باعث کمر درد، سردرد و یا حتی وضعیت خطرناک تری منجر شود. سعی کنید در طول روز زمانی را برای کاهش استرس ها و آرامش بدن قرار دهید. این پیشنهاد می تواند یکی از بهترین کارهایی باشد که می توانید انجام دهید: سر را به آرامی به شکل دایره وار بچرخانید و شانه های را به بالا بیاندازید. این تمرین را می توانید در هر جایی انجام دهید.
مصرف بیشتر گوشت قرمز نسبت به میوه و سبزیجات
متأسفانه مصرف گوشت در جامعه روبه افزایش است. گوشت قرمز یک عامل تهدید کننده برای سرطان است، همچنین گوشت قرمز حاوی اسیدهای چرب اشباع فراوانی است که وجود آن ها یک عامل شناخته شده ی بیماری‌های قلبی به شمار می رود. گوشت غذایی اسیدی است بنابراین به منظور تعادل در سطوح PH در بدن باید به میزان مساوی یا سهم بیشتری از غذاهای قلیایی مانند میوه ها و سبزیجات بخوریم.
قوز کردن و خمیده راه رفتن
سبک زندگی امروزه، پشت میز نشینی و استفاده زیاد از کامپیوتر باعث شده توجه کمتری به وضعیت و ساختار صحیح ستون فقرات داشته باشیم. بی توجهی به وضعیت صحیح ستون فقرات و قوز کردن در دراز مدت نه تنها موجب ناهنجاری قامتی می شود بلکه دردهای عضلانی و مفاصل را به دنبال دارد. وضعیت بدنی بد باعث کمر درد و شرایط بد ستون فقرات می شود همچنین سردرد، درد معده، روده، گردش خون ناقص و کاهش عملکرد ریه را به دنبال دارد.
دیر خوابیدن
دیر خوابیدن عوارض زیادی برای سلامتی و عملکرد بدن دارد. عوارض و مشکلات کبد، عدم دفع صحیح سموم بدن، کمبود انرژی، چاقی، متابولیسم نامنظم و عدم عملکرد صحیح هورمون های بدن، موارد کوتاهی از عوارض دیر خوابیدن است. سعی کنید برنامه منظمی برای خواب داشته باشید، شب ها در یک زمان مشخص به خواب بروید و صبح ها زود از خواب بیدار شوید، بین ۷ الی ۸ ساعت خواب شبانه بسیار ضروری است.
فراموش کردن تنفس
زمانی که ما ناراحت یا عصبی هستیم و یا استرس داریم اغلب مکانیزم قدرتمند کنترل کننده ی بدن را در این شرایط فراموش می کنیم: تنفس عمیق! با در نظر گرفتن و کنترل تنفس می توانیم ضربان قلب و اعصاب را آرام کرده و آرامش بیشتری پیدا کنیم. قدرت اکسیژن در بدن ما خیلی مهم است بنابراین با افزایش جریان آن در بدن می توانیم شادابی و انرژی بیشتری را نه تنها در عضلات و ارگان های بدن بلکه مهم تر از آن برای مغز که تمامی ابعاد روحی و احساسی را کنترل می کند بدست آوریم. وقتی که عصبی هستید، کمبود انرژی دارید یا احساس استرس کردید، تمرینات تنفس را امتحان کنید.
به اندازه کافی نخندیدن
فکر نمی کنم هیچ لذتی به اندازه یک خنده از ته دل بر ما تأثیر مثبت داشته باشد. آدم های شاد بیشتر از سایرین نیز عمر می کنند. زمانی که می خندیم مغز اندورفین (اندورفین‌ یا مسکن‌ طبیعی بدن از غدد مخاطی و هیپوتالاموس ترشح می‌شوند و اثر اصلی آن ها تسکین درد است. اندورفین مرفین طبیعی بدن خوانده می‌شود) بیشتری جهت خنثی کردن و مقابله با استرس آزاد کرده و ما بیشتر احساس آرامش می کنیم. بنابراین زمانی که در شرایط سخت و بدی قرار داشتید، سعی کنید چیزی برای شاد بودن خود پیدا کنید. فراموش نکنید که بخنید.

مطالب مرتبط :
دانلود نرم افزار آهنگ پیشواز ایرانسل

کانال تلگرام سایت بیستایی

ارسال نظر به